Bilimsel Eğitim Etkinliğinin Düzenlenme Amacı
Projenin Amacı: “Öğretmen Adaylarının Alan Farkındalığını Artırmaya yönelik Akademik Destek” sloganı ile İlköğretim Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmenliği programlarında okuyan 4. Sınıfa geçen öğretmen adaylarına yönelik kendi alanlarında güncel gelişmelerle ilgili uzman akademisyenler tarafından eğitim verilmesi, etkinlikler yaptırılması yolu ile katılımcıların;
- Öğrenim alanlarına yönelik bilgi ve becerilerini güncel kullanılan bilgilerle geliştirmelerini sağlamak,
- Adaylara, günlük yaşamlarında karşılaştıkları olaylara karşı matematik ve fen bilimleri bilinci- duyarlılığı kazandırmak veya var olan bilinç ve duyarlılığı arttırmak,
- Adaylara, okulda öğrendiği bilgiler ile gerçek yaşam arasında bir bağlantı kurmalarını sağlamak,
- Alanlarındaki bilimsel olarak yeni yönelim ve eğilimlere dikkatlerini çekmek,
- Bilime karşı olumlu tutumlarını arttırmak,
- Öğretmen adaylarının fen bilimlerinin yani fiziğin, kimyanın, biyolojinin ve matematiğin günlük hayattaki kullanımına dair düşüncelerini olumlu yönde etkilemek,
- Grupla beraber çalışma becerilerini geliştirmek,
- Basit sarf malzemeleri ve atik materyaller ile etkinlikler yapılabileceklerini, yeni ürün ve ders materyalleri üretebileceklerini fark ettirmek,
- Proje hazırlama konusunda uzman akademisyenler tarafından farklı kurum ve kuruluşlara proje hazırlama, sunma ve detaylarının nasıl oluşturulduğu hakkında ayrıntılı bilgi edinmelerini sağlama,
- Fen bilimleri ve matematik öğretim programlarının önerdiği doğrultuda donanımlı birer öğretmen olmalarını sağlamak,
- Öğretmen olduklarında bu bilgilerini öğrencilerine ve çevrelerindeki insanlara aktarmaları sağlamak,
- Ülkenin farlı il ve üniversitelerinden farlı kültür ve birikime sahip olan öğrencilerin birbirlerine mevcut birikimlerini aktarma, farklı alışkanlıkların ve kültürlerin farkındalığını kazandırmak hedeflenmiştir.
Öğretmen aday gruplarına; program süresinde planlayacakları projelerini gerçekleştirebilecekleri bir ortam sağlanarak, katılımcıların grupla beraber çalışma, basit sarf malzemeleri ve atik materyaller ile etkinlikler yapılabileceği fark ettirilecektir. Proje kapsamında yapılacak görsel ve eğlenceli atölye çalışmalarında bulunmaları ve öğretmen adaylarının aynı branşlardaki uzman öğretim üyelerinin ve farklı üniversitelerden projeye katılan meslektaşlarının farklı bakış açıları yardımıyla kendi alanlarında güncel yaklaşımlardan haberdar olmalarına ve yenilenmelerine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.